وبلاگ خبری آذرپست

اخبار آذربایجان و جهان

وبلاگ خبری آذرپست

اخبار آذربایجان و جهان

سون باخیشلار

راشید مادرنه، رئیس پارلمان بروکسل به ماهی نور اوزدمیر عضو سابق پارلمان بروکسل نشان پادشاه لئوپولد بلژیک را اعطا کرد.

اوزدمیر پس از دریافت این نشان در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: امروز یک روز زیبا برای من است. امروز به نوعی تجلیل از 10 سال کار من در پارلمان بروکسل است.

وی افزود: به من نشان پادشاه لئوپولد اعطا شد. من مفتخر هستم و از طرف همه کسانی که از من حمایت کرده اند این نشان را دریافت می کنم.

این نشان به اوزدمیر از طرف فیلیپ پادشاه بلژیک و به خاطر دست‌اوردهایش به نمایندگی از جامعه و موفقیت‌های وی اهدا شد. وی همچنین جوانترین و نخستین زنی است که با روسری در پارلمان بروکسل حضور دارد.

اوزدمیر، یکی از 100 زن با نفوذ در بلژیک است. وی به ویژه در زمینه فعالیت در باره دفاع از حقوق زنان، تبعیض و مبارزه با اسلام هراسی مشهور است.